پُرخوری در اثر عصبانیت

پنج گروه از افراد احساسی در غذا خوردن:


1. افراد عصبانی :

هنگامی که عصبانی هستید، غذا نخورید و یا اینکه احساسات خود را خاموش کنید  و بعد غذا میل کنید.

 2.افراد ناامید :

این گروه از افراد معتقدند که هیج موقعیت خوبی برایشان پیش نمی آید و قادر به انجام هیچ کاری نیستند. لذا با خود می گویند: «چرا باید به سلامتی و وزن خود اهمیت بدهم. غذا خوردن به من کمک می کند تا از این مسائل رهایییابم.»


3.  افرادی که عدم کنترل در زندگی دارند :

این گونه افراد معتقدند زندگی برایشان مشکل شده و همه برای آنها قانون وضع می کنندو با خود می گویند:«اماخوشبختانه برای خوردنم، خودم مسئولم. پس  من هر چقدر می خواهم می خورم.»


4.  افراد حساس و خواهان تشکر و قدردانی از اطرافیان خود :

کاری را انجام داده اید و هیچ کس به آن کار توجهی نمی کند و از شما قدردانی  نمی کند. برای اینکه خود را خوشحال

کنید، با خود می گویید که خودم می دانم چه کار مهمی انجام داده ام، پس جشن می گیرم و از خودم پذیرایی می کنم و امشب را به عیش و نوش می گذرانم.

لازم به ذکر است زنان از آنجایی که روحیه لطیفی دارند، بیشتر در معرض این مشکل می باشند. لذا برای جلوگیری ازاین افکار، از آنها تعریف کنید.


5. افراد خسته :

احساس تنهایی و بی کسی می کنید، هرکسی مشغول کاری است و هیچ کس به شما توجه نمی کند. اما تنها چیزی که برای رفع تنهایی  وجود دارد، غذاست.


راه های جلوگیری از خوردن بر اساس احساسات


 1- ورزش کنید. ورزش باعث کاهش استرس و عصبانیت می شود و به شما  انرژی و روحیه می دهد.

2-  آب بنوشید. نوشیدن آب باعث جلوگیری از ورود کالری اضافی به بدن می شود.

3- راه بروید.

4-  به دوستتان زنگ بزنید.

5- چای بنوشید.

6- ورزش یوگا انجام دهید.

7-  بهترین راه حل آن است که برنامه غذایی خود را هفتگی تغییر دهید و این برنامه را هر روز رعایت کنید.

8- بنشینید و با خود فکر کنید تا راه حلی برای شاد شدن را بیابید.

9- خوشحال باشید از اینکه سالم هستید و می توانید به دیگران کمک کنید.

/ 0 نظر / 12 بازدید